Ričards Rors par Jēzus nāves teoloģiju

Image

Jēzus nāve evaņģēlijos ir aprakstīta skaidri un nenoliedzami; Marka evaņģēlijā tā ir gandrīz puse teksta. Viņa nepieciešamā nāve ir acīmredzama un piesaistoša, jo mēs visi gribam noliegt nāvi un izvairīties no tās. Diemžēl mēs esam padarījuši Jēzus nepieciešamo nāvi par mehānisku izpirkuma darījumu, kuru pieprasa “taisnīgs” Dievs, tādējādi novēršot uzmanību no mūsu pašu nepieciešamās nāves. Jēzus tik tiešām kļuva par mūsu “vainas izpircēju”, bet nebūt ne tā, kā viņš bija domājis. Izvairoties paši no savas nepieciešamās nāves (Filipiešiem 3:11), mēs esam uzbūvējuši tādu kā metafizisku darījumu, nosaukuši to par “cenas samaksāšanu” vai “vārtu atvēršanu”, ko Jēzum bija vajadzīgs piepildīt. Tad mēs viņu par to pielūdzām, kas ir saprotami, bet reizē tā ir izvairīšanās no cenas, ko ikvienam no mums jāmaksā, pieaugot un mīlot. Jēzus nekad neteica: “Pielūdziet mani!” bet bieži teica “Sekojiet man!” Mēs esam iztērējuši daudz enerģijas “aizstājošajās vainas izpirkšanas teorijās” un šai procesā radījuši sodošu un sīkmanīgu Dievu – “Dievu Tēvu,” kurš nespēj piedot “bez asinīm”. Vai Dievs ir tik ierobežots? Atcerieties, ego patīk sacensības, kurās uzvar un zaudē, tas nemaz nespēj iedomāties situāciju, kurā visi uzvar. Jēzus kļuva par mūsu aizvietotāju-zaudētāju, droši vien cerot, ka tas mūs atbrīvos no atbildības.

Richard Rohr – Immortal Diamond: The Search For Our True Self

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s